Дополнительные библиографические источники и материалы
- Агранович М.Л. Организация образования в условиях пандемии. Практика стран ОЭСР. URL: https://firo.ranepa.ru/novosti/105-monitoring-obrazovaniya-na-karantine/789-agranovich-ekspertiza.
- Аналитический обзор по опросу «Выпускники школ и студенты высказали мнение о дистанционном образовании». 27.05.2020. URL: https://wciom.ru/analytical-reviews/analiticheskii-obzor/vypuskniki-shkol-i-studenty-vyskazali-mnenie-o-distanczionnom-obrazovanii.
- Аналитический центр НАФИ: Система образования оказалась не готова к переходу на дистанционное обучение в условиях пандемии. URL: https://nafi.ru/analytics/sistema-obrazovaniya-okazalas-ne-gotova-k-perekhodu-na-distantsionnoe-obuchenie-v-usloviyakh-pandemi.
- Высшее образование: уроки пандемии (оперативные и стратегические меры по развитию системы): Аналитический доклад Министерства науки и высшего образования, октябрь 2020. URL: https://minobrnauki.gov.ru/press-center/news/?ELEMENT_ ID=25528.
- Зернов В.А., Манюшес А.Г., Валявский А.Ю., Учеваткина Н.В. Образовательное пространство России после пандемии: вызовы, уроки, тренды, возможности // Научные труды ВЭО России. 2020. Т. 223.
- Интервью заместителя министра науки и высшего образования Д. Афанасьева // Российская газета, 11.12.2020.
- Мельник Д. Высшее образование в мире: какие проблемы высветила пандемия. URL: https://www.skolkovo.ru/sp/anti-fragility/article/vysshee-obrazovanie-v-mire-kakie-problemyvysvetila-pandemiya.
- Уроки стресс-теста: вузы в условиях пандемии и после нее: Аналитический доклад Министерства науки и высшего образования. 3.07.2020. URL: https://minobrnauki.gov.ru/ press-center/news/?ELEMENT_ID=21523.
- Штыхно Д.А., Константинова Л.В., Гагиев Н.Н. Переход вузов в дистанционный режим в период пандемии: проблемы и возможные риски // Открытое образование. 2020. Т. 24. № 5.
- Aturin V.V., Moga I.S., Smagulova S.M. Digital transformation Mmnagement: Scientific approaches and economic policy. Upravlenets. 2020; 11 (2).
- Coleman J.S. Social capital in the creation of human capital. American Journal of Sociology. 1988; 94.
- Facker S., Sammons P., Malmberg L.-E. A comparative analysis of predictors of teacher self-efficacy in student engagement, instruction and classroom management in Nordic, Anglo-Saxon and East and South-East Asian countries. Review of Education. 2021; 9 (1).
- Ferrer J., Ringer A., Saville K. et al. Students’ motivation and engagement in higher education: The importance of attitude to online learning. Higher Education. 2020; November.
- Gherhes V., Simon S., Para I. Analyzing students’ reasons for keeping their webcams on or off during online vlasses. Sustainability. 2021; 13 (6).
- Gillis A., Krull L.-M. Covid-19 remote learning transition in spring 2020: Class structures, student perceptions, and inequality in college courses. Teaching Sociology. 2021; 48 (4).
- Gomez E., Azadi J., Magid D. Innovation born in isolation: Rapid transformation of an in-person medical student radiology elective to a remote learning experience during the covid-19 pandemic. June 2020. https://doi.org/10.1016/j.acra.2020.06.001.
- Govindarajan V., Srivastava A. What the shift to virtual learning could mean for the future of higher education. Harvard Business Review. 2020; March 31.
- Gonçalves S.P., Sousa M.J., Pereira F.S. Distance learning perceptions from higher education students - the case of Portugal. Education Science. 2020; 10.
- Muhammad А., Kainat А. Online learning amid the covid-19 pandemic: Students’ perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology. 2020; 2 (1).
- Niedlich S., Kallfas A., Pohle S., Bormann I. A comprehensive view of trust in education: Conclusions from a systematic literature review. Review of Education. 2021; 9 (1).
- Ryan R.M., Deci E.L. Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions. Contemporary Educational Psychology. 2020; 61.
- Sailer M., Sailer M. Gamification of in-class activities in flipped classroom lectures. British Journal of Educational Technology. 2021; 52 (1).
- The Covid-19 Pandemic: Shocks to Education and Policy Responses. May 2020. URL: https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/33696/148198.pdf?sequence=4&isAllowed.
- Toquero C.M. Challenges and opportunities for higher education amid the covid-19 pandemic: The Philippine context. Pedagogical Research. 2020; 5 (4).
- Unterhalter E., Howell C. Unaligned connections or enlarging engagements? Tertiary education in developing countries and the implementation of the SDGs. Higher Education. 2021: 81.
- Qandil A., Abdel-Halim H. Distance e-learning is closer than everybody thought: A pharmacy education perspective. Health Professions Education. 2020; 6 (3).
Комментарии
Сообщения не найдены